Laden...

Succes

→ Winkelwagen bijgewerkt

Info

→ Winkelwagen bijgewerkt

Succes

E-mail verzonden!

Fout

E-mail niet verzonden!

Fout

Artikel niet meer op voorraad!

Fout

Succes

Succes

Fout

ACT therapie

De ACT aanpak vindt plaats aan de hand van zes kernprocessen. Ik schrijf de kernprocessen graag voor je op. Cognitieve defusie: je bewust worden van je gedachten en dat je ze niet allemaal serieus hoeft te nemen. Mindfulness: meer in het nu leren leven. Acceptatie: leren stoppen met vechten en juist meer situaties aanvaarden die je zelf niet in de hand hebt. Zelf-als-context: het leren om contact te maken met de waarnemer in jezelf. Verhelderen van waarden: ontdekken wat voor jou waardevol is in je leven. Bereidheid: toegewijde acties ondernemen die voor jou belangrijk zijn.

Gedragsverandering proces

Alle kernprocessen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De essentie van dit alles is leren over jezelf en je leven. Hoe loop ik vast, wat zijn mijn opgebouwde gewoontepatronen, de conclusies die ik ooit heb getrokken en de opgebouwde verdedigingspatronen die hieruit ontstonden. En dan het ervaren, ruimte maken voor wat je voelt, ook al zijn dit onplezierige gevoelens, er minder tegen vechten, zodat er meer keuze vrijheid komt om dat te doen wat aansluit bij wie je ten diepste bent en ook wilt zijn.

 

4-3-2018 14-33-51.png